هدايت به بالاي

اخبار لحظه ای ایران و جهان

ارتباط از طریق یاهو مسنجر

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

کسب درآمد با جستجو در گوگل

آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان
بازديد : 343

آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان - خبریفا

آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان :

به گزارش خبریفا، آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان تقریباً به تمامی نقاط جهان رسیده است و همه کشورها خود را برای مقابله با این ویروس مرگ آور آماده کرده اند.

سازمان جهانی بهداشت طبق آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان این ویروس پاندمی شده است

 

 


همچنین بخوانید:

اگر علائم ویروس کرونا داشتیم چیکار کنیم؟

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران


 

 

جهت دیدن آمار لحظه ای مبتلایان، قربانیان و بهبودیافتگان ویروس کرونا در ایران به لینک زیر مراجعه نمایید

ورود به سایت مرجع

 

 

 

منبع: خبریفا

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران
بازديد : 314

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران - خبریفا

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران :

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران طبق گفته رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت رو به افزایش است؛ این ویروس تقریبا در تمام نقاط جهان پخش شده است و تمامی کشورها را درگیر خود کرده است و هنوز درمان قطعی برای این ویروس پیدا نشده است و آمار رسمی تا به این لحظه به شرح زیر می باشد

 

 

جهت دیدن آمار لحظه ای مبتلایان، قربانیان و بهبودیافتگان ویروس کرونا در ایران به لینک زیر مراجعه نمایید

ورود به سایت مرجع

 

 

 

منبع: خبریفا

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

مدارس تا چه زمانی تعطیل میشود + فیلم
بازديد : 338

مدارس-تا-چه-زمانی-تعطیل-می-شود-خبرینو

مدارس تا چه زمانی تعطیل می شود :

مدارس تا چه زمانی تعطیل میشود حق دوست، اپیدمیولوژیست بیماری های عفونی: بسیاری از مبتلایان، شرایط خفیفی دارند و ممکن است من هم مبتلا باشم، بنابراین همه باید مراعات کنیم.

 

 

 

 

گزارش تصویری در این نشست خبری در رابطه با جلوگیری از کرونا رو ببینید

 

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس استان مازندران تا آخر هفته
بازديد : 334

تعطیلی مدارس استان مازندران- خبرینو

تعطیلی مدارس استان مازندران :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تعطیلی مدارس استان مازندران و مراکز آموزش عالی استان تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش خبرینو به نقل از ایلنا، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این خبر گفت:به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مدارس و مراکز آموزشی (آموزشگاه) استان مازندران تا پایان این هفته تعطیل است.

 

 

 

 

علیرضا طالبی،سخنگوی آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران در جلوگیری و کنترل بیماری کرونا از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی استان تبعیت می‌کند، تصریح کرد: برای ضد عفونی کردن مدارس محل اخذ رأی، دستورات لازم از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران صادر شده است.

۹۵۰ مدرسه استان مازندران روز دوم اسفند جزو شعب اخذ رأی بوده است.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

سامانه بارشی جدید امروز 5 اسفند 98
بازديد : 306

سامانه بارشی جدید امروز 5 اسفند 98 - خبرینو

سامانه بارشی جدید امروز 5 اسفند 98:

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از سامانه بارشی جدید امروز 5 اسفند 98 خبر داد و ضمن اشاره به این که بارش‌ها در کشور تا روز جمعه (۹ اسفند) ادامه دارد، گفت: امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران خواهیم داشت.

 

 

 

 

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرینو، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی جدید امروز 5 اسفند 98 با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور ابتدا در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در جنوب غرب بارش باران آغاز می‌شود و به تدریج به مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز کشیده خواهد شد.

وی افزود: فردا (۶ اسفند) با تقویت این سامانه، بارش‌ها بخش‌هایی از زاگرس مرکزی، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و مناطقی از شرق را فرا می‌گیرد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که روز چهارشنبه (۷ اسفند) بارش علاوه بر مناطق فوق بخش‌هایی از جنوب کشور را در برمی‌گیرد تصریح کرد: پنجشنبه (۸ اسفند) بارش در شمال شرق و بخش‌های از شرق کشور ادامه دارد و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود طی روز جمعه (۹ اسفند) نیز جو نسبتا پایداری بر کشور حاکم خواهد بود.

ضیائیان با اشاره به این که امروز (۵ اسفند) روی زاگرس مرکزی و از سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور و روز چهارشنبه (۷ اسفند) در شمال شرق بارش شدید پیش بینی می‌شود گفت: از بعد از ظهر سه شنبه با توجه به جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش می‌یابد و با افزایش سرعت باد دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

 

 

 

 

به گفته وی، خلیج فارس از اواخر دوشنبه تا چهارشنبه مواج است و سه شنبه در شمال غرب و جنوب غرب و چهارشنبه در شرق ، جنوب شرق و جنوب وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق جنوبی و شرقی با گرد و خاک همراه است.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۶ اسفند) ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و مه آلود با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۷ اسفند ) نیز ابری همراه با بارش باران گاهی مه آلود و اوایل شب کاهش ابر گاهی با وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

 

منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

فیلم نمودار احتمال مرگ ویروس کرونا در بازه های سنی مختلف
بازديد : 209

نمودار احتمال مرگ ویروس کرونا - خبرینو

فیلم نمودار احتمال مرگ ویروس کرونا :

فیلم نمودار احتمال مرگ ویروس کرونا طبق مطالعات انجام شده بر روی مبتلایان به ویروس کرونا، مشاهده می‌شود که با افزایش سن بیماران و مبتلایان به امراض دیگر، احتمال مرگ بر اثر این بیماری نیز افزایش پیدا می‌کند.

مقامات بهداشت چین، اولین گزارش عمده خود را در خصوص ویروس کرونا کووید-19 را منتشر کرده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین، مقاله‌ای را بر اساس 72 هزار و 314 فرد مبتلا به این ویروس در جهان و 44 هزار و 672 فرد مبتلا شده در چین، و همچنین 1023 مورد مرگ گزارش شده، گردآوری کرده‌اند که نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر تا کنون 2.3 درصد بوده است.

 

 

 

 

در این مقاله آمده است که احتمال مرگ و میر با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال، هیچ کشته‌ای در بین کودکان زیر 9 سال دیده نمی‌شود، در حالی که میزان مرگ و میر در بین افراد سنین 10 تا 39 سال، 0.2 درصد بود.

گفتنی است که این میزان در بین افراد 60 تا 69 سال، به 3.6 درصد افزایش یافته، در حالی که در بین گروه سنی 70 تا 79 سال، 8 درصد و افراد 80 سال به بالا،  14.8 درصد گزارش شده است.

شایان ذکر است که افراد مبتلا به بیماری‌های دیگر نیز در معرض خطر بیشتری قرار دارند  و در این گزارش آمده که مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های مزمن تنفسی، بالاترین نرخ مرگ را داشته‌اند.

از طرف دیگر نیز قابل ذکر است که میزان مرگ و میر در بین مردان با نرخ 2.8 درصد، بیشتر از زنان با نرخ 1.7 درصد بوده است.

در فیلم ارائه شده، نمودار نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در بین گروه‌های سنی مختلف را مشاهده می‌کنید؛

 


 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس کل کشور تا آخر هفته
بازديد : 273

تعطیلی مدارس کل کشور تا آخر هفته - خبرینو

تعطیلی مدارس کل کشور تا آخر هفته:

اعضای شورای تامین استانها از تعطیلی مدارس کل کشور تا آخر هفته خبر داد؛ جهت جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا (کووید) تمام مدارس کشور تا آخر هفته تعطیل می باشد.

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا؛ با تصمیم اعضای شورای تامین استانها و  بمنظور حفظ سلامت دانش آموزان تمامی مدارس و مراکز آموزشی شامل: مدارس دوره های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم و همچنین آموزشگاه های علمی آزاد و زبان های خارجی تحت پوشش آموزش و پرورش از روز دوشنبه لغایت چهارشنبه تعطیل است.

 

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


می پسندم نمی پسندم

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران
بازديد : 245

آمار دقیق مبتلایان به ویروس کرونا در ایران

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران - خبرینو

 

برای دیدن آمار لحظه ای به منبع خبر مراجعه نمایید

 

ورود به صفحه منبع

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس فارس تا آخر هفته
بازديد : 205

تعطیلی مدارس فارس تا آخر هفته - خبرینو

تعطیلی مدارس فارس تا آخر هفته :

تعطیلی مدارس فارس تا آخر هفته برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مدارس استان فارس از فردا 5اسفند 98 تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شد.

براساس اطلاعیه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس که روز یکشنبه منتشر شد، کمیته سلامت استان فارس برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمام مدارس و مراکز آموزشی این استان را تعطیل اعلام کرد.  

 

 

 

 

این مراکز شامل مدارس دوره‌های پیش‌دبستانی، ابتدایی‌، متوسطه اول و دوم و همچنین آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی زیر پوشش آموزش و پرورش است که از روز دوشنبه (پنجم اسفند) تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده‌اند.

در این اطلاعیه از همه شهروندان درخواست شده است ضمن خویشتنداری کامل، از بازنشر شایعات و اخبار جعلی در فضای مجازی جلوگیری و در صورت اعلام هرگونه خبر و اطلاعیه، موارد را از مبادی رسمی اطلاع‌رسانی از جمله سایت رسمی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس به نشانی: http://fars.medu.ir و صداوسیمای استان، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی رسمی و روزنامه‌های استان پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، پیش از اعلام تعطیلی رسمی مدارس در فارس، برخی خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در مدارس جلوگیری کرده بودند.

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس علمیه لرستان جهت جلوگیری از کرونا و سیل !
بازديد : 258

تعطیلی علمیه لرستان - خبرینو

تعطیلی مدارس علمیه لرستان :

تعطیلی مدارس علمیه لرستان حوزه/ سرپرست حوزه علمیه استان لرستان از تعطیلی ۱۳ مدرسه علمیه این استان خبر داد.

به گزارش خبرینو؛ حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا و همچنین احتمال وقوع سیل، کلاس های درس ۱۳ مدارس علمیه استان لرستان تعطیل شد . 

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت حوزه علمیه استان لرستان همچنان در این روزها به فعالیت خواهد ادامه خواهد داد، خاطر نشان کرد: برخی اساتید و کادر مدارس علمیه استان نیز در مدارس مستقر هستند و در صورت وقوع خطر سیلاب بنا بر صلاحدید می توانند کامل تعطیل شوند. 

سرپرست حوزه علمیه استان لرستان بیان داشت: امتحانات غیر حضوری حوزه علمیه لرستان به زمان دیگری که متعاقبا اعلام خواهد شد، موکول گردید.

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به پیش بینی های احتمال وقوع سیل روزهای در لرستان، خاطر نشان کرد: طلاب و اساتید مدارس علمیه استان در صورت وقوع سیل در مناطق مختلف استان آماده خدمت رسانی به هم مردم هستند و در این خصوص با مدیران مدارس علمیه استان هماهنگی شده است.

تعطیلی علمیه لرستان - خبرینو

تعطیلی مدارس علمیه لرستان :

تعطیلی مدارس علمیه لرستان حوزه/ سرپرست حوزه علمیه استان لرستان از تعطیلی ۱۳ مدرسه علمیه این استان خبر داد.

به گزارش خبرینو؛ حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا و همچنین احتمال وقوع سیل، کلاس های درس ۱۳ مدارس علمیه استان لرستان تعطیل شد . 

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت حوزه علمیه استان لرستان همچنان در این روزها به فعالیت خواهد ادامه خواهد داد، خاطر نشان کرد: برخی اساتید و کادر مدارس علمیه استان نیز در مدارس مستقر هستند و در صورت وقوع خطر سیلاب بنا بر صلاحدید می توانند کامل تعطیل شوند. 

سرپرست حوزه علمیه استان لرستان بیان داشت: امتحانات غیر حضوری حوزه علمیه لرستان به زمان دیگری که متعاقبا اعلام خواهد شد، موکول گردید.

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به پیش بینی های احتمال وقوع سیل روزهای در لرستان، خاطر نشان کرد: طلاب و اساتید مدارس علمیه استان در صورت وقوع سیل در مناطق مختلف استان آماده خدمت رسانی به هم مردم هستند و در این خصوص با مدیران مدارس علمیه استان هماهنگی شده است.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس کهگیلویه و بویر احمد تا آخر هفته
بازديد : 206

تعطیلی مدارس کهگیلویه و بویر احمد - خبرینو

تعطیلی مدارس کهگیلویه و بویر احمد :

تعطیلی مدارس کهگیلویه و بویر احمد در تمام دوره‌های تحصیلی از یکشنبه چهارم اسفند تا پنج‌شنبه ۸ اسفند بر اساس مصوبه شورای سلامت استان به ریاست استاندار استان تعطیل است.

 

 

 

 

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، در نشست شورای سلامت استان به ریاست استاندار استان اعلام شد: برای ضدعفونی کردن فضاهای آموزشی- محل اخذ آرا – انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا واجرای برنامه‌های آموزشی مدارس تا ۸  اسفند تعطیل است.

 

تعطیلی مدارس کهگیلویه و بویر احمد - خبرینو

تعطیلی مدارس کهگیلویه و بویر احمد :

تعطیلی مدارس کهگیلویه و بویر احمد در تمام دوره‌های تحصیلی از یکشنبه چهارم اسفند تا پنج‌شنبه ۸ اسفند بر اساس مصوبه شورای سلامت استان به ریاست استاندار استان تعطیل است.

 

 

 

 

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، در نشست شورای سلامت استان به ریاست استاندار استان اعلام شد: برای ضدعفونی کردن فضاهای آموزشی- محل اخذ آرا – انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا واجرای برنامه‌های آموزشی مدارس تا ۸  اسفند تعطیل است.

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس کردستان تا آخر هفته
بازديد : 184

تعطیلی مدارس کردستان - خبرینو

تعطیلی مدارس کردستان :

در راستای مقابله با ویروس کرونا با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان کردستان در رابطه با تعطیلی مدارس کردستان تمامی مدارس و مراکز آموزش عالی این استان تا پایان هفته جاری تعطیل شدند.

به گزارش خبرینو به نقل از مهر، با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان کردستان کلیه مدارس شهری و روستایی در تمامی مقاطع تحصیلی و همچنین کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این استان تا پایان هفته جاری تعطیل هستند.

 

 

 

 

تصمیم ستاد مدیریت بحران استان کردستان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان و کادرهای آموزشی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این استان تا پایان هفته جاری تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان در این خصوص اظهار داشت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای کسی در استان کردستان به ویروس کرونا گزارش نشده است ولی مراکز بهداشتی و درمانی در آمادگی کامل به سر می برند.

محمد فلاحی ادامه داد: تصمیم تعطیلی مراکز آموزشی با تصمیم و بررسی های ستاد مدیریت بحران استان کردستان انجام شده است و انتظار می رود که این گونه اقدام از ورود این ویروس به کردستان جلوگیری کند.

امروز نیز کلیه مدارس استان کردستان تعطیل اعلام شده بود و به همین دلیل تا پایان هفته جاری علاوه بر مدارس، کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان کردستان تعطیل خواهند بود.

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس یزد تا آخر هفته
بازديد : 336

تعطیلی مدارس یزد تا آخر هفته - خبرینو

تعطیلی مدارس یزد تا آخر هفته :

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش از تعطیلی مدارس یزد تا آخر هفته از فردا دوشنبه تا پایان هفته خبر داد.

محسن گلستانی فر دقایقی پیش به ایرنا گفت: بنا به تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و به منظور نظافت و ضد عفونی نمودن کلیه مدارس در استان از امروز تا پایان هفته مدارس استان در تمامی دوره ها و مقاطع تحصیلی در دو شیفت صبح و عصر تعطیل اعلام می شود.

 

 

 

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس یزد تا آخر هفته
بازديد : 241

تعطیلی مدارس یزد تا آخر هفته - خبرینو

تعطیلی مدارس یزد تا آخر هفته :

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش از تعطیلی مدارس یزد تا آخر هفته از فردا دوشنبه تا پایان هفته خبر داد.

محسن گلستانی فر دقایقی پیش به ایرنا گفت: بنا به تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و به منظور نظافت و ضد عفونی نمودن کلیه مدارس در استان از امروز تا پایان هفته مدارس استان در تمامی دوره ها و مقاطع تحصیلی در دو شیفت صبح و عصر تعطیل اعلام می شود.

 

 

 

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

قرنطینه تهران اگر تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا زیاد شود
بازديد : 319

قرنطینه تهران - خبرینو

قرنطینه تهران :

رئیس شورای شهر تهران از احتمال قرنطینه تهران در صورت زیاد شدن موارد ابتلا به کرونا خبر داد. به گزارش خبرینو به نقل از خبر۲۴ ، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در صورت زیاد شدن موارد ابتلا به کرونا خبر داد.

 

 

 

 


محسن هاشمی در یک گفت و گوی تلویزیونی، در مورد اینکه آیا بحث قرنطینه شهر تهران مطرح شده است یا خیر، گفت: تاکنون نهف باید این موضوع را از وزارت بهداشت سوال کنیم.

او ادامه داد: انشاءالله سوال می کنم و احتمالا اگر تعداد زیاد شود حتما این کار را انجام می دهیم

او درباره دیدارش با محمدجواد ظریف وزیر خارجه بعد از دیدارش با شهردار منطقه 13 که به کرونا مبتلا شده نیز با لحنی شوخ طبعانه گفت: آقای ظریف بلد بودند، دست ندادند. ما فقط آنجا حضور داشتیم و روبوسی هم نکردیم.
 
 
کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تمامی اردوها و همایش‌ های دانش‌ آموزی به دلیل کرونا لغو شد
بازديد : 209

لغو اردوهای دانش آموزی - خبرینو

لغو اردوهای دانش آموزی :

لغو اردوهای دانش آموزی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از لغو تمام اردوها، همایش‌ها و جلسات دانش‌آموزی تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در قالب فایل‌های آموزشی به مدارس ارسال و در اختیارمعلمان، اولیا و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

محمدعلی واقعی، امروز 4 اسفند، در جمع معاونین این اداره کل ضمن تأکید بر حفظ آمادگی برای مقابله با کرونا اظهار کرد: دستورالعمل‌های متنوعی برای آگاهی دانش‌آموزان، والدین و معلمان تدارک دیده شده که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، وی افزود: آموزش‌های لازم درباره مقابله و پیشگیری با این بیماری در قالب پیامک، دستور العمل و ارسال کیت‌های آموزشی به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه شده و می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ضد عفونی کامل مدارس شعب أخذ رأی پس از اتمام رأی گیری در سوم اسفند ماه سال جاری، تصریح کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش در خراسان جنوبی نهاد بر بحث آموزش متمرکز است و تاکنون جلسات متعددی از طریق ویدیو کنفرانس و چهره به چهره با معاونین اداره کل، مدیران آموزش و پرورش در شهرستان ها در راستای توان‌افزایی مدیران مدارس استان داشته‌ایم.

واقعی با بیان اینکه تا کنون مورد مشکوکی در مدارس استان ملاحظه نشده است، اظهار کرد: نصب پوسترهای آموزشی و اطلاع‌رسانی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان و معلمان، تاکیدبر رعایت موازین بهداشتی در مدارس، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون و شارژ صابون مایع در مدارس از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شمار می رود.

وی بر سلامت بوفه، کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدارس تاکید کرد و ابراز داشت: به همین منظور ستادی در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شده و به اقتضاء شرایط تصمیمات لازم أخذ و به مدیران مدارس، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

 

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تصمیمی برای تعطیلی مدارس استان گرفته نشده است، افزود: در مدارس استان آب گرم و مایع دستشویی به صورت لوله‌کشی وجود دارد و علاوه بر این به مدیران  مدارس تاکید شده که با مواد شوینده و مواد ضدعفونی، سطوح، صندلی‌ها و نیمکت‌ها ضدعفونی شوند.

واقعی اظهار کرد:  براساس دستورالعمل ارسالی به مدارس، مدیران موظفند در طول ساعات مدرسه و یا صبحگاه‌ها تمامی دانش‌آموزان را برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا آموزش دهند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون گزارش مستندی از بیماری کرونا در مدارس توسط دانشگاه علوم پزشکی  شبکه‌های بهداشت استان ارائه نشده است.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس علمیه مازندران و بابل 4 و 5 اسفند 98
بازديد : 206

تعطیلی مدارس علمیه مازندران - خبرینو

تعطیلی مدارس علمیه مازندران :

تعطیلی مدارس علمیه مازندران به گزارش خبرینو به نقل از حوزه از مازندران، بنا بر اعلام مدیریت حوزه علمیه مازندران، کلیه مدارس علمیه استان امروز یک شنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شد.

بر اساس این گزارش، دلیل شروع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از این بیماری، کلیه مدارس علمیه استان روزهای یک شنبه و دوشنبه تعطیل شدند. همچنین امتحانات غیر ضروری مازندران نیز به زمان دیگری موکول شد.

 

 

 

 

بر اساس این گزارش، همچنین به منظور اقدامات پیشگیرانه کلیه مدارس علمیه مدیریت شهرستان بابل نیز یک شنبه و دوشنبه چهارم و پنجم تعطیل اعلام شد.

 بر اساس اعلام مدیریت حوزه علمیه شهرستان بابل، کلاس ها از روز سه شنبه رأس ساعت ۸ صبح در مدارس علمیه این شهرستان برقرار است.

بر اساس این گزارش، همچنین امتحانات غیر حضوری چهارم تا هشتم اسفند ماه این مدیریت لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس کرمان تا آخر هفته
بازديد : 154

تعطیلی مدارس کرمان تا آخر هفته - خبرینو

تعطیلی مدارس کرمان تا آخر هفته :

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کرمان از تعطیلی مدارس سراسر استان کرمان از فردا تا آخر هفته در تمامی مقاطع تحصیلی خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش خبرینو به نقل از موج، امید سلاجقه رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کرمان گفت: مدارس سراسر استان کرمان به دلیل آرامش خاطر خانواده ها ودانش آموزان از فردا تا آخر هفته در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است.او گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به تصمیم ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، به دلیل پیشگیری از شیوع این ویروس، مدارس استان در تمامی دوره‌های تحصیلی از فردا دوشنبه ۵ اسفند ماه ۹۸ تا پایان هفته تعطیل اعلام شد.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

طرح سلامت در مدارس سیستان و بلوچستان
بازديد : 302

طرح سلامت در مدارس سیستان و بلوچستان - خبرینو

طرح سلامت در مدارس سیستان و بلوچستان:

طرح سلامت در مدارس سیستان و بلوچستان؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: طرح پنج دقیقه سلامت به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در تمامی مدارس تحت پوشش این دانشگاه درحال اجراست.

دکتر سید مهدی طباطبایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه مدارس یکی از مکان‌های تجمعی است این طرح در تمامی مدارس زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اجرایی شده و دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی آموزش‌های خود مراقبتی را فرا می‌گیرند.

 

 

 

 


وی ادامه داد: در قالب این طرح اسلایدهای آموزشی با موضوعات مختلف بهداشتی با اولویت ویروس کرونا در شرایط کنونی، از طریق آموزش و پرورش در اختیار معلمان قرار گرفته است و معلمان پس از مطالعه در ابتدای تمامی کلاس‌ها در حد پنج دقیقه مطالب آموزشی و خود مراقبتی را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: دانش‌آموزان در تمامی مقاطع به طور عملی راه‌های پیشگیری از بیماری و بهداشت دست، آداب سرفه، عطسه و استفاده از ماسک را می‌آموزند. 
وی ادامه داد: پیشتر این طرح در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز برای دانشجویان اجرایی شد.

طباطبایی بیان کرد: راه‌های انتقال ویروس کرونا از راه هوا، ارتباط نزدیک با فرد مبتلا، دست زدن به وسایل آلوده‌ است در این شرایط باید به طور مداوم دست‌ها را شست، از دست دادن و روبوسی با افراد دارای نشانه تنفسی و با همدیگر خودداری شود و در این ارتباط کمپینی برای دست ندادن به یکدیگر راه‌اندازی شود تا پیک بیماری از بین برود.

 

 

 

 

وی تاکید کرد: شستن دست‌ها به طور مداوم و در زمان‌های موردنیاز، خودداری از دست دادن و روبوسی، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه، رعایت فاصله با بیماران و پیشگیری از تماس با حیوانات اهلی و وحشی و همچنین نخوردن غذاهای نیم پز تا زمانی که پیک بیماری از بین برود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: این بیماری با صابون مایع، شست‌وشوی دست و رعایت بهداشت فردی از بین می‌رود همچنین ایمنی غذایی بسیار مهم است زیرا عمده ورود این ویروس به چرخه انسانی ناشی از گوشت برخی از حیوانات بوده که در آنجا مصرف می‌شده‌است.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس و دانشگاه های گیلان تا آخر هفته
بازديد : 236

تعطیلی مدارس و دانشگاه های گیلان - خبرینو

تعطیلی مدارس و دانشگاه های گیلان :

تعطیلی مدارس و دانشگاه های گیلان تمامی مدارس و دانشگاه‌های گیلان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از امروز تا چهارشنبه تعطیل است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، برای افزایش آمادگی‌ها و جلوگیری موثر از گسترش شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز آموزشی و علمی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های غیردولتی، پیش دبستانی‌ها و مهد‌های کودک گیلان از امروز یکشنبه چهارم اسفند ماه تا پایان روز چهارشنبه هفتم اسفند تعطیل است.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مهلت ثبت‌نام در مدارس سمپاد تمدید شد
بازديد : 72

مهلت ثبت‌نام در مدارس سمپاد - خبرینو

مهلت ثبت‌نام در مدارس سمپاد :

مهلت ثبت‌نام در مدارس سمپاد در آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان برای تسهیل ثبت‌نام دانش‌آموزان تا دو روز آینده تمدید شد.

به گزارش خبرینو به نقل از تسنیم، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مهلت ثبت نام در آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان "سمپاد" را تمدید کرد.

براین اساس، مهلت ثبت نام در آزمون مدارس استعدادهای درخشان تا ساعت 24 روز دوشنبه 5 اسفندماه 98 تمدید شد.

 

 

 

 

به گزارش تسنیم، دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در فرایند سنجش و آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان "سمپاد" از طریق سامانه ثبت‌نام به‌نشانی http://azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد‌ و مشخصات مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور هنگام ثبت‌نام قابل مشاهده خواهد بود.

دانش‌آموزان با گرفتن رمز همگام از مدیر مدرسه باید به سامانه اینترنتی به‌ نشانی http://azmoon.medu.ir مراجعه و کار ثبت‌نام را انجام دهند، مبلغ ثبت‌نام 25 هزار تومان است که باید به صورت اینترنتی واریز شود.

5 روز قبل از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه از طریق سامانه اینترنتی قابل دریافت است و آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان روز پنجشنبه 4 اردیبهشت 99 در دو نوبت صبح و ظهر برگزار می‌شود، آزمون پایه هفتم ساعت 9 صبح و آزمون پایه دهم ساعت 14 است.

طبق گفته‌های حمید رحمانی معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ثبت‌نام در پایه هفتم عبارت است از کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس پایه پنجم و کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس نوبت اول سال جاری "پایه ششم" نیاز است.

همچنین شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد بدین ترتیب است: دانش‌آموزان باید در پایه هشتم معدل کل 19 را کسب کرده باشند تا مجاز به ثبت‌نام باشند.

 

 

 

 

رحمانی درباره شیوه طراحی سوالات آزمون نیز گفت: طبق مطالعاتی که از اصل ورود دانش‌آموزان به مدارس سمپاد انجام دادیم، مشخص شد سال‌های قبل دانش‌آموزان صرفاً باید مواد درسی را که در مدارس خوانده بودند امتحان می‌دادند اما به دلیل تبعات و اضطراب امتحان برای دانش‌آموزان پایه ششم دبستان که اثرات منفی روانی دارد از سه سال قبل تصمیم گرفتیم آزمون پیشرفت تحصیلی برای ورود به پایه هفتم مدارس سمپاد حذف شود و هم‌اکنون فقط آزمون هوش را داریم که هر سال مطابق با شاخص‌های جهانی و ملی استاندارد می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون هوش سال گذشته بسیار با کیفیت‌تر نسبت به دو سال قبل بود و برای آزمون سال 99 تیم‌های تخصصی دانشگاهی و چند تیم ناظر طراحی سوالات هوش را بر عهده دارند که صرفاً هوش و خلاقیت سنجیده می‌شود بنابراین دانش‌آموزان نیازی به مطالعه کتاب‌های کمک آموزشی یا کلاس‌های خصوصی ندارند.

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس آذربایجان غربی 4 اسفند 98 به دلیل ضد عفونی
بازديد : 41

تعطیلی مدارس آذربایجان غربی 4 اسفند 98 - خبرینو

تعطیلی مدارس آذربایجان غربی 4 اسفند 98 :

به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار آموزش و پرورش در رابطه با تعطیلی مدارس آذربایجان غربی 4 اسفند یکشنبه کلیه مدارس آذربایجان غربی خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش ایسنا به نقل از اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، با توجه به برگزاری انتخابات در اکثر مدارس استان و ضرورت ضد عفونی مراکز آموزشی و پیشگیری از شیوع هر نوع بیماری واگیر دار، مراکز پیش دبستانی و تمامی مدارس استان یکشنبه ۴ اسفند در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام می شود.

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس بوشهر اسفند 98 تا پایان هفته
بازديد : 41

تعطیلی مدارس بوشهر اسفند 98 - خبرینو

تعطیلی مدارس بوشهر اسفند 98 :

تعطیلی مدارس بوشهر اسفند 98 رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همه مدرسه‌های این استان تا پایان هفته جاری تعطیل شده‌است.

 

 

 

 

مجید اجرایی روز یکشنبه در این ارتباط افزود: تصمیم تعطیلی مدارس استان بوشهر به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی این استان و موافقت استانداری بوشهر به‌ منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان وپیشگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شد.

وی بیان کرد: همچنین در این فرصت مراکز آموزشی این استان به طور کامل ضد عفونی می‌شود.

پیشتر وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود که تعطیلی مدارس با تصمیم شورای تأمین استان‌ها امکان‌پذیر است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر سال گذشته میلادی ( ماه‌های آذر و دی سال جاری شمسی) از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و براحتی با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس ایلام بعد از انتخابات
بازديد : 94

تعطیلی مدارس ایلام - خبرینو

تعطیلی مدارس ایلام :

تعطیلی مدارس ایلام به گزارش خبرینو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، در حالی صبح امروز دانش آموزان ایلامی خود را برای حضور در کلاس های درس آماده می کنند که برخی از این دانش آموزان با در بسته مدرسه رو برو هستند .

شواهد میدانی حکایت از تعطیلی مدارسی دارد که شعبه اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده اند .

 

 

 

 

خبر تعطیلی مدارس محرمانه بود

اسفندیار رستمزاد مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به گزارش خبرینو در گفت و گو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، اعلام کرد : دیروز و در شورای تامین این استان اعلام شد ، مدارسی که شعبه اخذ رای بودند بمنظور ضد عفونی و مقابله با ویروس کرونا تعطیل شوند .

او در خصوص رسانه ای نشدن خبر تعطیلی این مدارس ، گفت : قرار شد آموزش و پرورش شهرستان های استان  با اعلام به مدیران  مدارس به صورت محرمانه ،  آنها را تعطیل و مدیران از طریق تماس با اولیا ، این موضوع را اطلاع رسانی نمایند .

اما گویا این اطلاع رسانی به صورت مطلوب صورت نگرفته ، چرا که تعداد کثیری از دانش آموزان ایلامی به مدارس تعطیل مراجعه کرده اند .

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس سمنان 4 و 5 اسفند 98
بازديد : 35

تعطیلی مدارس سمنان 4 و 5 اسفند 98 - خبرینو

تعطیلی مدارس سمنان 4 و 5 اسفند 98:

تعطیلی مدارس سمنان 4 و 5 اسفند 98 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از تعطیلی همه مدارس این استان یکشنبه ۴ و دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش خبرینو به نقل از ایسنا، محمد دستورانی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به اهمیت حفظ سلامت دانش‌آموزان و با دستور استاندار سمنان دانش‌آموزان تمامی مراکز آموزشی در کلیه مقاطع تحصیلی اعم از مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها، مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم در روزهای یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ تعطیل هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان، اضافه کرد: در این دو روز ضمن به‌روزرسانی امکانات و بررسی وضعیت بهداشتی و ایمنی مدارس استان، مدیران مراکز آموزشی نیز در خصوص شیوه‌های پیشگیری از شیوع ویروس ڪرونا آموزش‌های لازم را فراخواند گرفت.

دستورانی گفت: تصمیم تعطیلی مدارس این استان به دنبال تفویض اختیار وزارتخانه آموزش‌وپرورش به آموزش‌وپرورش استان سمنان و در هماهنگی با استانداری سمنان اخذشده است.

شنبه ۳ اسفند نیز همه مقاطع تحصیلی مدارس استان سمنان به علت آنچه طولانی شدن فرایند یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خوانده شد؛ تعطیل‌شده بود.

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس علمیه همدان 4 و 5 اسفند 98
بازديد : 46

 تعطیلی مدارس علمیه همدان - خبرینو

تعطیلی مدارس علمیه همدان 4 و 5 اسفند 98:

حوزه/ مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان از تعطیلی همه مدارس علمیه همدان در ۲ روز آینده خبرداد.

 

 

 

 

حجت الاسلام عباس موسیوند، مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به مشاهده چند مورد ویروس کرونا در استان همدان، گفت: به علت پیشگیری از سرایت ویروس کرونا، تمامی مدارس استان در همه سطوح، فردا، یکشنبه و  پس فردا تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در صورت تعطیلی دروس حوزه علمیه همدان، در باقی روزهای هفته پیش رو، مراتب به اطلاع طلاب و اساتید خواهد رسید.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس همدان 4 و 5 اسفند 98
بازديد : 37

تعطیلی مدارس همدان 4 و 5 اسفند 98 - خبرینو

تعطیلی مدارس همدان 4 و 5 اسفند 98:

تعطیلی مدارس همدان 4 و 5 اسفند 98 مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان از تعطیلی تمامی مدارس همدان در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داد.

 

 

 

 

محمد سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس و اهتمام به سلامتی دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها تمامی مدارس دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح و بعد از ظهر یکشبنه و دوشنبه چهارم اسفندماه تعطیل اعلام می‌شود.

وی افزود: همچنین مراکز آموزشی علمی آزاد و زبان سراسر استان در روزهای چهارم و پنجم اسفندماه تعطیل است.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس کرمنشاه 4 و 5 اسفند 98
بازديد : 80

تعطیلی مدارس کرمنشاه 4 و 5 اسفند 98 - خبرینو

تعطیلی مدارس کرمنشاه 4 و 5 اسفند 98:

تعطیلی مدارس کرمنشاه 4 و 5 اسفند 98 مدارس کرمانشاه روزهای یکشنبه چهارم و دوشنبه پنجم اسفند ماه تعطیل اعلام شد.

 

 

 

 

به گزارش خبرینو به نقل از مهر، بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تمامی مدارس کرمانشاه امروز یکشنبه چهارم اسفند و فردا دوشنبه پنجم اسفند ماه تعطیل است.

در اطلاعیه آموزش و پرورش استان آمده است: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اهتمام به سلامت دانش آموزان و فرهنگیان و اولیا و نظر به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی، مراکز آموزش علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان انگلیسی در روزهای یکشنبه ۴ اسفند و دوشنبه ۵ اسفند ۹۸ در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

امریه سربازی چیست ؟
بازديد : 172

امریه سربازی - خبرینو

امریه سربازی چیست ؟

امریه سربازی چیست می دانید که مشمولان وظیفه در نیروهای مسلح خدمت می کنند. یعنی: ارتش، سپاه و یا نیروی انتظامی. براساس قوانین و براساس ضوابط خاصی ادارات دولتی هم می توانند از نیروهای وظیفه استفاده کنند.

 

 

 

 

عضویت در خانواده ایثارگران و تأهل هر کدام جزو امتیازات برتری است که توسط آن می توان امریه سربازی گرفت. اگر امریه داشته باشید بعد از گذراندن دوره دو ماه آموزشی خود را به سازمان مربوطه معرفی کرده و با لباس شخصی و مثل یک کارمند عادی دوره خدمت خود رادر محل کذایی خواهید گذراند. البته شما نیروی وظیفه خواهید بود و حقوقتان در همان حد و اندازه باقی وظیفه ها پرداخت می شود مراکز دولتی هم از طریق اعلامیه های رسمی امریه می گیرند هم از طریق غیررسمی. بهتر است شما ننشینید و منتظر که چشمتان به یک آگهی در روزنامه بخورد. با توجه به رشته تحصیلی تان یک اداره مرتبط را انتخاب کنید.

 معمولاً در مراکز دولتی در بخش های مرتبط با کارگزینی یک نفر هم مامور گرفتن سرباز امریه است. شرایط امریه گرفتن را پرس و جو کنید. قانعشان کنید که به تخصص شما نیاز دارند. قول و قرارتان را بگذارید تا لحظه ای که برگه سبز دستتان رسید کپی آن را همراه مدارک مورد نیاز آن اداره تحویلشان دهید. باید خیالتان راحت باشد که وقتی شما به آموزشی رفتید کارهای اداری تان درست، به موقع و دلسوزانه انجام می شود. روزپایان آموزشی که موقع تقسیم نیروهاست برگه امریه شما باید برسد. ولی هیچ چیز صددرصد نیست. سعی کنید از 2 تا نهاد همزمان واسه امریه اقدام نکنید چون ممکنه بعدا کارتون به مشکل اداری بخوره.

امریه سربازی - خبرینو

مراحل گرفتن امریه سربازی چیست

١- حداقل باید 2 الی ٣ ماه پیش از تاریخ اعزام برای امریه اقدام کنید
٢- نباید در خدمت غیبت داشته باشید
٣- در برخی از سازمان ها کسری خدمت پذیرفته نیست (بیش از 3 ماه) ولی بعضیی ها می پذیرن.
۴- انتخاب محلی خدمت با سازمان مربوطه است ، مگر اینکه از محل مورد نیا ز خود نامه ای مبنی بر نیاز آنها به سازمان ارائه دهید در غیر این صورت انتقال بعدی بسیار مشکل است
۵- مدت زمان امریه جزو سوابق استخدامی شما محسوب می شود
۶- امکان انصراف از امریه بعد از پذیرفته شدن آن وجود ندارد
٧- حقوق پرداختی به کارمندان امریه حقوق سربازی است شاید کمی هم بیشتر
٨- امریه شدن در یک سازمان تعهدی به استخدام آینده شما در آن ایجاد نمی کند ولی آن را تسهیل خواهد کرد
٩- اعتبار دانشگاه و محل تحصیل از نظر آزاد یا سراسری بودن تفاوتی در پذیرش امریه ندارد
١٠- ساعات کاری در محل امریه مثل ساعت کاری برای سایر کارمندان آن اداره است

 

 

 

 

مدرک تحصیلی لازم برای امریه

بستگی به نیاز سازمان از دیپلم تا دکتری قابل پذیرش می باشد
در محیط زیست دیپلم هم میپذیرند
در آموزش و پرورش فوق دیپلم و بالاتر…
برخی هم فوق لیسانس به بالا مانند سازمان بازرسی کل کشور
هر مدرک تحصیلی باید به سازمان مرتبط با رشته خود رجوع کند مگر رشته های کامپیوتر و حسابداری که اکثر مراکز آنها را می پذیرند

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

قیمت ماسک تنفسی در کشور اعلام شد
بازديد : 27

قیمت ماسک تفنسی - خبرینو

قیمت ماسک تنفسی :

قیمت ماسک تنفسی که موصب آن فقط ۴۱۰ تک تومان است اما با شیوع کرونا در ایران، برخی داروخانه‌های تهران ماسک‌های ساده را تا ۱۶ هزار تومان می‌فروشند. در واقع قیمت ماسک تنفسی به حدود ۳۹ برابر نرخ واقعی‌اش فروخته می‌شود. البته آن هم به شرطی که موفق شوید داروخانه‌ای را پیدا کنید که ماسک داشته باشد.

گسترش‌نیوز: از ماسک گذشته ژل‌های ضدعفونی دست هم کمیاب شده‌اند. ژل‌هایی که تا قبل از این با نرخ ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان فروخته می‌شدند، قیمت‌شان در داروخانه‌ها تا ۴۰ هزار تومان رسیده است اما نرخ ژل در بازار سیاه تا ۹۰ هزار تومان می‌رسد و کاسبانی که موفق شده‌اند ژل‌ها را از داروخانه‌ها خریداری کنند آن را در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور تا نرخ ۹۰ هزار تومان برای فروش گذاشته‌اند.

 

 

 

 

قیمت ماسک تفنسی - خبرینو

ژل ضدعفونی و ماسک در تهران کمیاب شد

برخلاف گفته‌های مسئولان وزارت بهداشت پیدا کردن ماسک و ژل ضدعفونی دست در داروخانه‌های تهران کار ساده‌ای نیست. برخی داروخانه‌های سلسبیل تهران به مشتریان می‌گویند که ماسک و ژل ضدعفونی را تمام کرده‌اند و فقط بطری‌های دو یا چهار لیتری الکل ۷۰ درصد و ساولن دارند. وضعیت تامین مواد ضدعفونی در این منطقه به شرایطی رسیده است که مردم به خریدن بتادین هم رضایت داده‌اند.

داروخانه‌های منطقه آزادی اما به صورت تک و توک ماسک عرضه می‌کنند و البته نرخ هر ماسک ساده در این منطقه بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است. داروخانه‌داران در پاسخ به اعتراض مردم می‌گویند که ماسک را فقط با ۱۰۰۰ تومان سود می‌فروشند و آنها هم کالا را از توزیع‌کنندگان گران می‌خرند.

به جز ماسک ژل‌های ضدعفونی دست در داروخانه‌ها کمیاب شده است و داروخانه‌داران به مشتریان می‌گویند که یکی- دو ساعت دیگر مراجعه کنند تا در صورت تامین از انبار، ژل بفروشند.

کالاهایی ضدعفونی که در داروخانه‌ها موجود است، منحصر به بطری‌های الکل مایع و بتادین و ساولن می‌شود. هر بطری دو لیتری الکل ۷۰ درصد در داروخانه‌های غرب تهران بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان است و نرخ یک بطری بتادین به حدود دو تا سه برابر گذشته یعنی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان رسیده است.

توقف فروش در فروشگاه‌های آنلاین؟

در این میان فروشگاه‌های آنلاین هم فروش ماسک و ژل ضدعفونی را متوقف کرده‌اند و به عنوان مثال دیجی کالا برای این اقلام عبارت «ناموجود» را درج کرده است. در سایت دیوار هم بازار سیاه فروش ژل ضدعفونی راه افتاده است و ژل‌های دست که در صورت موجودی در داروخانه‌ها حداکثر تا ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود در سایت دیوار تا ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود. البته بازار سیاه فروش ژل و ماسک به فضای مجازی محدود نمی‌شود و دستفروشان سر چهارراه‌ها و حتی در پمپ‌های بنزین تهران ژل‌های ضدعفونی دست توسط دستفروشان عرضه می‌شود.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سازمان غذا و دارو به رسانه‌ها اعلام کرده است که روزانه یک‌و‌نیم میلیون عدد ماسک در کشور توزیع می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که ماسک‌های توزیعی از کانال‌هایی غیرشفاف به بازار سیاه می‌رسد.

 

 

 

 

قیمت ماسک تفنسی - خبرینو

نحوه شکایت و اعلام گران فروشی :

به گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص گران فروشی انواع ماسک‌های پزشکی برای رسیدگی و برخورد با متخلفان اعلام آمادگی کرد و گفت: شهروندان می‌توانند شکایات خود در این زمینه  را به شماره ۱۲۴ اعلام کنند.  با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث لزوم استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف برای پیشگیری از ابتلا شده، با آن دسته از توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگانی که با سوء‌استفاده از این شرایط نسبت به عدم عرضه و احتکار اقدام می‌کنند به عنوان اخلال در نظام توزیع، بدون چشم پوشی و برابر قانون برخورد قاطع خواهد شد.  

به منظور جلوگیری از بروز هرگونه اخلال در تامین و فرآیند توزیع و همچنین احتکار انواع ماسک‌های تولید داخل، رصد و پایش مستمر میزان توزیع و عرضه کلیه تولیدکنندگان از سوی سازمان غذا و دارو انجام شده و فروش تامین‌کنندگان، صرفاً باید از طریق عوامل توزیع دارای مجوز انجام شود.

همچنین با هدف جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی در عرضه ماسک‌های تقلبی در بازار، کلیه داروخانه‌ها و عرضه‌کنندگان مکلف شدند از شبکه مجاز تعیین شده خرید خود را انجام دهند.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس 04 اسفند 98 یکشنبه تهران
بازديد : 43

تعطیلی مدارس 4 اسفند 98 تهران - خبرینو

تعطیلی مدارس 04 اسفند 98 :

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران به بیان توضیحاتی درباره تعطیلی مدارس 04 اسفند 98 یکشنبه تهران پرداخت.

 

 

 

 

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره تصمیم آموزش و پرورش برای تعطیلی و یا دایر بودن مدارس تهران برای فردا یک شنبه ۴ اسفند ماه گفت: تصمیم تعطیلی مدارس بر عهده کمیته بحران وابسته به استانداری است. اگر به هر دلیلی قرار باشد مدارس تعطیل شود کمیته بحران و استانداری مدارس را تعطیل خواهند کرد.

ثقفی در ادامه گفت: تاکنون هیچ تصمیمی برای تعطیلی مدارس اتخاذ نشده است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه درباره جلسه کمیته بحران استانداری نیز گفت: احتمال اینکه این کمیته امروز تشکل جلسه بدهد وجود دارد.

بر اساس گزارش میزان، برخی رسانه های اجتماعی از تعطیلی مدارس تهران در روزهای آتی خبر داده بودند.

 

در حال بروزرسانی ........

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس اراک تا آخر هفته جهت پیشگیری از بیماری کرونا
بازديد : 92

تعطیلی مدارس اراک تا آخر هفته - خبرینو

تعطیلی مدارس اراک تا آخر هفته :

تعطیلی مدارس اراک تا آخر هفته ، مدارس شهرستان اراک به منظور پیشگیری از بیماری کرونا یک هفته تعطیل شد.

به گزارش خبرینو؛ با تصمیم اعضای کمیته پدافند زیستی مدارس شهرستان اراک به منظور پیشگیری از بیماری کرونا یک هفته تعطیل شد.

 

 

 

 

این تصمیم در پی بروز بیماری کرونا در اراک اتخاذ شده است.

همچنین طبق مصوبه کمیته پدافند زیستی، علاوه بر دانشگاه‌ها و مدارس، باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌های آزاد و آموزشگاه‌های زبان هم تا پایان هفته جاری در اراک تعطیل خواهد بود.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعطیلی مدارس قم 4 اسفند 98 یکشنبه - اطلاعیه تعطیلی دانشگاه ها، حوزه علمیه و مدارس
بازديد : 35

تعطیلی مدارس قم 4 اسفند 98 - خبرینو

تعطیلی مدارس قم 4 اسفند 98 یکشنبه:

در پی پرسش مکرر مخاطبان در خصوص تعطیلی مدارس قم 4 اسفند 98 یکشنبه به اطلاع می‌رساند هنوز تصمیمی در این خصوص از سوی نهادهای مسئول اتخاذ نشده و به محض دریافت خبرهای موثق اطلاع رسانی می‌شود.

 

 

 

 

دانشگاه‌های قم برای یک هفته و حوزه‌های علمیه در روز یکشنبه تعطیل هستند.

احتمال تعطیلی مدارس قم برای آینده/ مسافرت نروید رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

مدارس شاید چند روزی تعطیل شوند اما مردم به مسافرت نروند و داخل منازل بمانند.

در مورد تعطیلی ادارات باید استانداری تصمیم گیری کند.

بعد از انتشار خبر ویروس کرونا (کووید) در قم، بسیاری از مردم با ارسال پیام‌هایی خواستار تعطیلی مدارس شدند.

امیدواریم مدیران بحران استان هر چه زودتر تمهیداتی در رابطه با پیشگیری این بیماری کشنده داشته باشند

گفتنی است بسیاری از مهدها و باشگاه‌های ورزشی قم امروز عصر در حالت نیمه تعطیل بود.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ تن رسید - ۵ نفر جان باختند
بازديد : 36

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران - خبرینو

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران :

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران براساس آخرین شواهد آزمایشگاهی تا ظهر امروز ۷۸۵ نفر از میان هزاران نفری که به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده بودند به مراکز درمانی برای بررسی بیشتر و تحت نظر قرار گرفتن ارجاع شده‌اند

کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در کشور گفت: براساس آخرین شواهد آزمایشگاهی تا ظهر امروز 785 نفر از میان هزاران نفری که به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده بودند به مراکز درمانی برای بررسی بیشتر و تحت نظر قرار گرفتن ارجاع شده‌اند.

به گزارش خبرینو به نقل از انتخاب، وی گفت: از روز گذشته تا کنون، 10 مورد ابتلای جدید تایید شده است که 8 نفر در شهر قم و دو نفر در شهر تهران هستند؛ به صورت مجموع طی روزهای گذشته 28 نفر تشخیص قطعی کرونا داشته‌ایم که عمدتا در شهر قم ساکن هستند یا سفر به قم داشته‌اند.

جهانپور گفت: یک نفر از موارد ده گاه جدید جان خود را از دست داده است و به طور کلی تاکنون 5 نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

کارگران صاحب خانه می شوند شرایط اقساط و سود وام‌های مسکن با شرایط مالی کارگران
بازديد : 40

کارگران، بازنشستگان و معلمان توان خرید مسکن ندارند/ آیا کارگران واقعا صاحب‌خانه می‌شوند؟!

کارگران صاحب خانه می شوند

این روزها دغدغه همه قشر ضعیف جامعه معلمان، کارگران صاحب خانه می شوند یا شرایطی طرحی اجرا خواهد شد که قشر ضعیف جامعه بدانند که خودشان معلمان کارگران صاحب خانه می شوند ؟

کارگران صاحب خانه می شوند مهم‌ترین پیش‌‌ شرط‌ها برای موفقیت طرح مسکن وزارت کار عبارت است از: جزئیات طرح تشریح و از سامانه‌ی ثبت نام رونمایی شود؛ شرایط تملیک و اقساط و سود وام‌های مسکن با شرایط مالی کارگران تنظیم شود؛ تعاونی‌های مسکن کارگری به شیوه‌ی دموکراتیک و از سمت بدنه بازسازی شده و این تعاونی‌ها در یک ساختار هرمی زیر نظر نمایندگان عالی کارگران، بازی گرفته شوند و در نهایت اینکه، «خانه‌دار کردن کارگران» از حالت یک شوی تبلیغاتی و رسانه‌ای خارج شده و واقعاً الزامات غیرقابل عدولِ ماده ۱۴۹ قانون کار اجرایی شود.

 

 

 

 

به گزارش خبرینو به نقل از ایلنا، «مردم سرپناهی از آنِ خود ندارند!» این جمله ، یک واقعیت مسلم است برای کارگران صاحب خانه می شوند؛ وقتی در نظر بگیریم که بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور مزدبگیران هستند و باز بیش از ۷۰ درصد این جمعیتِ مزدبگیر، کارگران، بازنشستگان و کارمندانِ حداقل‌بگیر هستند، متوجه می‌شویم که با قیمت‌های سرسام‌آور مسکن و تورم شدید این بخش از اقتصاد، تامین مسکنِ شخصی از توان اکثریت مزدبگیر جامعه به خصوص کارگران حداقل‌بگیر به تمامی خارج شده است.

 از نیمه‌های سال ۹۶ تا امروز و بعد از تکانه‌های تورمی شدید، تورم تجمیعی مسکن بیش از ۱۰۰ درصد بوده است؛ تنها در یک سال گذشته، نرخ مسکن بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. شانزدهم بهمن ماه، محمدعلی ربانی (دبیر انجمن انبوه‌سازان قم) در ارتباط با میزان افزایش قیمت مسکن در یک سال گذشته گفت: طبق گزارش‌ها در دی ماه سال ۹۸ متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳۸.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۰.۹ درصد افزایش یافته است.

مختصات بازار مسکن

طبق اطلاعات و داده‌های مراکز رسمی، افزایش قیمت مسکن همچنان ادامه دارد؛ مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در دی‌ماه امسال متوسط قیمت مسکن مناطق ۲۲گانه تهران در مقایسه با آذرماه ۹۸ حدود ۳درصد و معاملات ۱۳.۲درصد افزایش یافته است. 

بر این اساس، در دی‌ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به ۱۳ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان افزایش یافته است. در آذرماه متوسط قیمت مسکن ۱۳ میلیون و ۴۷۷ هزار تومان بود که در اولین ماه زمستان ۳ درصد رشد داشته است.

براساس پیش‌بینی‌های کارشناسان، بازار مسکن در سال آینده، دچار رکود خواهد شد که البته دلیل آن بسیار ساده است: مردم (یعنی همان اکثریت مزدبگیر جامعه) دیگر به هیچ وجه توان خرید مسکن ندارد. حالا فرقی نمی‌کند که این رکود، تورمی باشد و با افزایش قیمت همراه یا یک رکود غیرتورمی را شاهد باشیم که دیگر قیمت‌ها در آن تثبیت شده است. به هر حال، با فرض تثبیت قیمت‌ها، بازهم کارگران، بازنشستگان و معلمان، به هیچ وجه توان خرید مسکن نخواهند داشت.

طرح‌های ناکام دولتی

در چنین شرایطی است که براساس تمام شاخص‌های رسانه‌ای شده می‌توان استنتاج کرد که طرح‌های دولتی برای خانه‌دار شدن مردم، نتایج مثبتی در زمینه‌ی تامین سرپناه برای طبقات فرودست نداشته است و در بهترین حالت به سرنوشت نمونه‌های مشابه مانند «مسکن مهر» دچار شده است.

مسکن مهر

در روزهای ابتدایی بهمن ماه،  محمد اسلامی، وزیر راه، مسکن و شهرسازی، با اشاره به پایان غربالگری مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن، گفته است «۵۸ درصد متقاضیان مسکن ملی که حدود ۱۴۰ هزار نفر بودند، حائز شرایط شناخته شدند.» این یعنی حدود ۱۰۰ هزار نفر از ثبت‌نام‌ کنندگان در طرح مسکن ملی، علی‌رغم نیازشان به مسکن، شرایط هشت‌گانه ثبت نام را نداشته‌اند و از این طرح حذف شده‌اند.

ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن، نیز پیشتر گفته بود: «به نظر نمی‌رسد استقبال از این طرح به گونه‌ای باشد که پاسخگوی نیازهای مخاطبان نباشد. مخاطبان این طرح اقشار متوسط به بالای جامعه هستند و هزینه این طرح برای مخاطبان به گونه‌ای نیست که در توان همه افراد باشد و با توجه به شروطی که در این طرح پیش‌بینی شده است، طبیعی است تقاضا برای آن محدود خواهد بود.»

البته از همان ابتدا نیز مشخص بود که «طرح ملی مسکن» و مختصات آن به هیچ وجه مناسب گروه‌های درآمدی پایین نیست؛ کارگری که به زحمت دو میلیون تومان درآمد دارد یا معلمی که دو میلیون و پانصد هزار تومان حقوق می‌گیرد، با هیچ متر و معیاری نمی‌تواند پتانسیل ثبت نام و برخورداری از این طرح را داشته باشد؛ بنا بر اعلام مسئولان معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در طرح ملی مسکن وام ۷۵ تا ۱۰۰ میلیونی با اقساط ۱.۲ تا ۱.۷ میلیون تومانی به متقاضیان داده می‌شود. فرامرز توفیقی (رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) معتقد است؛ کارگری که ۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و مجبور است تمام هزینه‌های خانوار را با همین ۲ میلیون تومان تامین کند، به هیچ وجه نمی‌تواند ماهی ۱.۲ تا ۱.۷ میلیون تومان قسط مسکن بپردازد؛ در واقع مسئولان در طراحی و مختصات‌بندی این طرح، به توانمندی‌های جامعه‌ی هدف هیچ توجهی نداشته‌اند.

 

 

 

 

قابلیت‌های ماده ۱۴۹ قانون کار

بنابراین طرح ملی مسکن، کارگران را خانه‌دار نخواهد کرد؛ تنها راهکاری که باقی می‌ماند، استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۴۹ قانون کار است که در آن تامین مسکن را با مشارکت تعاونی‌های کارگری، برعهده دولت و کارفرمایان گذاشته است؛ در این ماده قانونی، وظیفه‌ی دولت، تامین زمین و تسهیلات است و مسئولیت کارفرمایان این است که یا در ساخت مسکن با تعاونی‌های کارگری همکاری کنند یا خود اقدام به ساختن خانه‌های سازمانی نمایند؛ منتها باید گفت ماده ۱۴۹ قانون کار از زمان تصویب در سال ۶۹ تا همین امروز، اجرایی نشده است.

این ماده قانونی براساس تبصره دوی خود، یک آیین‌نامه جهت مشخص کردن نحوه تعامل دولت، کارگران و کارفرمایان لازم دارد که این آیین‌نامه بعد از سی سال، تازه در پاییز امسال در یکی از جلسات شورای عالی کار تدوین و برای تصویب نهایی و ابلاغ به هیات دولت ارسال شد؛ باید در نظر بگیریم که آیین‌نامه تبصره یک ماده هفت قانون کار (مربوط به موضوع امنیت شغلی کارگران و تعیین حداکثر زمان برای قراردادهای موقت کار) علیرغم اینکه یک سال از تدوین و ارسالِ آن به هیات دولت گذشته، هنوز تصویب و ابلاغ نشده است و این نگرانی وجود دارد که آیین‌نامه‌ی مسکن نیز به سرنوشتِ آیین‌نامه‌ی امنیت شغلی دچار شود و ماه‌های متوالی بلکه سال‌ها در زونکن‌های هیات دولت خاک بخورد!

با این حال، وزارت کار در رسانه‌ها اعلام کرده است که براساس ظرفیت‌های این آیین‌نامه و الزامات ماده ۱۴۹ قانون کار، ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگری را کلید زده است؛ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اول دی ماه، در مراسم «امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» گفت: ظرفیت‌های قانونی زیادی برای تأمین مسکن جامعه کارگری کشور وجود دارد؛ به طوری که بر اساس ماده ١٤٩ قانون کار، تکالیفی برای تأمین مسکن برعهده جامعه کارفرمایی و دولت در تبصره‌های یک و دو این ماده پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه ظرفیت همکاری و همدلی بین تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دستگاه‌های اجرایی را فراهم می‌کند، ادامه داد: برای تأمین مالی اجرای پروژه‌های مسکن برای کارگران و بازنشستگان، از ظرفیت بانک عامل حوزه مسکن با همکاری وزارت راه و شهرسازی و همچنین از ظرفیت‌های سایر بانک‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: صندوق‌های تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری در تأمین مالی این پروژه‌ها مشارکت دارند؛ ضمن اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز در این پروژه با تامین زمین رایگان مجموعه ما را همراهی خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: در قالب تفاهم‌نامه امروز، اجرای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور هدفگذاری شده است؛ همانطور که اعلام شد، علاوه بر این، از ظرفیت شرکت شهرک‌های صنعتی نیز برای تأمین مسکن کارگران با به‌کارگیری ظرفیت کارفرمایان شهرک‌های صنعتی استفاده خواهد شد.

پانزدهم بهمن ماه نیز معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون ذکر هیچ نوع جزئیاتی فقط اعلام کرد:  با همکاری دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی، مراحل ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری آغاز شده است.

 

 

 

 

شرایط موفقیت!

اما با این وجود مشخص نیست، این ۲۰۰ هزار واحد در کدام منطقه از کشور قرار دارد؛ چرا زمینه‌های ثبت‌نام کارگران در این طرح فراهم نشده است؛ چرا از سامانه‌ی ثبت‌نامی که قرار بوده طراحی شود، هیچ خبری نیست و از آن مهم‌تر، شرایط برخورداری از این ۲۰۰ هزار واحد چیست؟

به گفته‌ی فرامرز توفیقی، مهم‌ترین ضرورت برای موفقیت در به ثمر رسیدن ظرفیت‌های ماده ۱۴۹ قانون کار، فراهم آوردن امکان مشارکت کارگران و نمایندگان آنها از طریق تعاونی‌های دموکراتیک و اصلاح شده کارگری است.

اما حالا مشخص نیست جایگاه تعاونی‌های مسکن کارگری در این طرح ۲۰۰ هزار واحدی کجاست؛ آیا قرار است تعاونی‌های مسکن موجود به شیوه‌ای دموکراتیک، هرمی و مشارکتی اصلاح شوند و در به ثمر رساندن طرح مشارکت کنند یا این طرح هم مانند طرح ملی مسکن، یک طرح دولت‌ساخته و از بالا هدایت شده است که در نهایت سرنوشتی بهتر از سرنوشت مسکن مهر پیدا نخواهد کرد؟!

موضوع مهم دیگر،  شرایط تملیک واحدهاست؛ در طرح ملی مسکن، اقساط وامِ ۱.۲ تا ۱.۷ میلیون تومانی، مانع اصلی برای مشارکت کارگران و کم‌درآمدها بود؛ حداقل‌بگیران از آنجایی که توان پرداخت اقساط وام را نداشتند، نتواستند ثبت‌نام کنند؛ مساله اینجاست که در طرح ۲۰۰ هزار واحدی وزارت کار، اگر  به راستی هدف، خانه‌دار کردن مستحق‌ترین گروه‌های کارگری است، بایستی شرایط تملیک، عینی‌سازی شده و با توانمندی‌های مالی کارگرانِ حداقل‌بگیر تطبیق داده شود؛ در غیر این صورت، این طرح نیز محملی خواهد شد برای سودجویی سازندگان و رانت‌خواری نزدیکان به بلوک‌های قدرت.

در نتیجه، مهم‌ترین پیش‌شرط‌ها اینهاست: جزئیات طرح تشریح و از سامانه‌ی ثبت نام رونمایی شود؛ شرایط تملیک و اقساط و سود وام‌های مسکن با شرایط مالی کارگران تنظیم شود؛ تعاونی‌های مسکن کارگری به شیوه‌ی دموکراتیک و از سمت بدنه بازسازی شده و این تعاونی‌ها در یک ساختار هرمی زیر نظر نمایندگان عالی کارگران، بازی گرفته شوند و در نهایت اینکه، «خانه‌دار کردن کارگران» از حالت یک شوی تبلیغاتی و رسانه‌ای خارج شده و واقعاً الزامات غیرقابل عدولِ ماده ۱۴۹ قانون کار اجرایی شود. یادمان نرود که علاوه بر ماده ۱۴۹ قانون کار، قانون اساسی اصلی به نام اصل ۳۱ دارد که در آن نیز، خانه‌دار کردن مردم با اولویت روستانشینان و کارگران، برعهده‌ی دولت گذاشته شده است!

گزارش: نسرین هزاره مقدم

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

خبر بد برای معلمان / توضیحی مبنی بر روند اجرای قانون استخدامی معلمان حق التدریسی
بازديد : 45

خبر بد برای معلمان - خبرینو

خبر بد برای معلمان :

خبر بد برای معلمان سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه به گفته آموزش و پرورش نیروی مازاد حق التدریسی بیشتر از نیاز ماست گفت: جذب نیروی اضافه در این استانها به هیچ وجه منطقی نیست.

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار پارلمانی پول نیوز در توضیحی مبنی بر اینکه روند اجرای قانون استخدامی معلمان حق التدریسی اعلام کرد: با توجه به خلاء های قانونی در خصوص قانون استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی دولت به نحوی عمل کرد که مجلس برای تسهیل اجرای این قانون در صدد تدوین استفساریه تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف این افراد در آموزش و پرورش برآمد تا این قانون هم در اجرا و هم در روند حمایت از این قشر عملیاتی شود.

وی ادامه داد: با قدرت اجرایی که آموزش و پرورش در قانون دارد می تواند بسیاری از مشکلات نیروهای داخلی خود اعم از حق التدریسی ها را مرتفع کند اما از سوی دیگر این تصور ایجاد که قانون مجلس سعی دارد تمامی نیروهای حق التدریس را به استخدام آموزش و پرورش در آورد که چنین چیزی ممکن نیست.

 

 

 

 

نماینده مردم گرمی در مجلس در پاسخ به این سوال که معلمان  با چه شرایطی می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند؟ گفت: در قانون استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی مقرر شده تا دبیران متقاضی استخدام در مجموعه آموزش و پرورش در رشته های مورد نیاز،مقاطع تحصیلی و با جنسیت مورد نیاز در استان ها و شهرستانها جذب شوند اما این موضوع در حالی است که در برخی نقاط ما شاهد حضور نیروهای مازاد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه با وجود نیروهای مازاد عملاً جذب نیروی اضافه در این استانها به هیچ وجه منطقی نیست افزود: چنانچه کار کارشناسی دقیقی برای جذب نیروی انسانی انجام شود و نسبت به چهارچوب های مورد نیاز دسته بندی شود آموزش و پرورش می تواند با اتکا به این قانون مصوب در صدد رفع نیازهای خود برآید.

میرزاده در پایان تاکید کرد: نمی توان در مقطع کنونی و چالشی که گریبان گیر این قشر از فرهنگیان است صرفاً مجموعه آموزش و پرورش را متهم به انجام تخلف کرد اما تعلل و سهل انگاری در قبال ساماندهی نیروی انسانی امری خطا است و این روند سوء مدیریتی مشهود است چرا که این رویه اشتباه موجب شده تا امروز فضا موجبات نارضایتی این قشر فرهنگی کشور را ایجاد کند.

 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


می پسندم نمی پسندم

واریز سهم‌ الشرکه فرهنگیان بازنشسته آذر 98 - واریز 258 میلیارد ریال
بازديد : 34

واریز سهم‌ الشرکه فرهنگیان بازنشسته - خبرینو

واریز سهم‌ الشرکه فرهنگیان بازنشسته آذر 98 :

واریز سهم‌ الشرکه فرهنگیان بازنشسته بیش از 258 میلیارد ریال سهم‌ الشرکه به حساب معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم آبان تا اول آذر 1398 به افتخار بازنشستگی نائل آمدند به حساب آن‌ها نزد بانک ملی واریز شد و سود سال مالی 98 نیز پس از برگزاری مجمع موسسه و تقسیم سود به حساب‌شان واریز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق ذخیره فرهنگیان، در آذرماه امسال حدود 2700 نفر از اعضای موسسه بازنشسته شده و سهم‌الشرکه خود شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی را دریافت کردند و سهم‌الشرکه اعضای انصرافی، بازخرید و از کار افتاده نیز به حساب آن‌ها واریز و درباره اعضای متوفی نیز طبق قانون عمل می‌شود.

 

 

 

 

این اعضا همچنین مطالبات سهم دولت تا پایان سال 1390 را دریافت کرده‌اند و در صورت قطعیت رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری و واریز سهم دولت برای سال‌های برنامه پنجم و سهم دولت در برنامه ششم توسعه، مبالغ مذکور به حساب آنان واریز خواهد شد.

این رقم تمام دریافتی فرهنگیان بازنشسته مذکور نیست زیرا سود سال مالی منتهی به ٣١ شهریور 1398 نیز پس از برگزاری مجمع موسسه و تقسیم سود در بین اعضا، به حساب فرهنگیان بازنشسته مذکور واریز و به حساب فرهنگیان عضو نیز منظور می‌شود. بنابراین تاکید می‌شود فرهنگیان بازنشسته، حساب بانکی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان را برای واریز سود و مطالبات سهم دولت در مراحل بعد فعال نگه دارند.

برخورداری معلمان عضو از سهم دولت تا سقف پنج درصد و بهره‌مندی بازنشستگان از سودآوری‌های آینده

پس از تصویب سهم دولت در برنامه ششم توسعه (ماده ٨٥) و ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای بهره‌مندی اعضای موسسه از سهم کامل دولت، برای نخســتین بار امکان بهره‌مندی از این سهم تا ســقف پنج درصد فراهم شده‌است، فرهنگیان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. لازم به ذکر است تاکنون بیش به 200 هزار نفر از فرهنگیان نسبت به افزایش سهم عضو تا سقف 5 درصد اقدام کرده‌اند و این روند با شتاب بیشتری ادامه دارد.

از این رو احیای قاطع سهم دولت در برنامه ششم توسعه، این فرصت را به فرهنگیان عضو می‌دهد که معادل ٥ درصد از حقوق و مزایای واریزی خود را نیز از دولت دریافت کنند که به معنی سودآوری ١٠٠ درصدی سرمایه‌گذاری فرهنگیان و همچنین بهره‌مندی آنها از سودآوری و خدمات حین خدمت مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است.

 

 

 

 

در همین حال اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان پس از بازنشستگی، می‌توانند به عضویت خود در موسسه ادامه داده و از سودآوری ناشی از سرمایه‌گذاری‌های کلان، به ویژه در حوزه پتروشیمی بهره‌مند شوند. با توجه به مالکیت صندوق ذخیره فرهنگیان در سه پتروشیمی فعال کشور و همچنین بهره‌برداری از چهار پتروشیمی دیگر تا پنج سال آینده، هر سال هزار میلیارد تومان به سودآوری موسسه اضافه می‌شود. بنابراین فرهنگیان بازنشسته با استمرار عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان، علاوه بر بهره‌مندی از سودهای سرشار اقتصادی در حوزه پتروشیمی، از سودآوری سایر شرکت‌های موسسه نیز برخودار شده و میزان دریافتی آن‌ها در سال‌های آتی به چندین برابر خواهد رسید.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

علائم سرماخوردگی داشتید به مدرسه نروید
بازديد : 35

علائم سرماخوردگی داشتید به مدرسه نروید :

دانش‌آموزان در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به مدرسه نروند/مشکلی بابت غیبت‌ها وجود ندارد مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه هیچ مورد مشکوکی در مدارس از ابتلا به کرونا ویروس نداشتیم گفت: اگر هم مواردی وجود داشته باشد باید وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی کند و ما امر آموزش و پیشگیری را بر عهده داریم.

علائم سرماخوردگی دانش آموزان - خبرینو

 
به گزارش روزپلاس؛دکتر حسن ضیاءالدینی درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای پیشگیری از کرونا در جمعیت دانش آموزی اظهار کرد: ما آموزش‌ها را از چندی قبل در کل کشور آغاز کرده‌ایم و به منظور ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان بخشنامه‌هایی را با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به استان‌ها ارسال کرده‌ایم تا اصول بهداشتی و فردی و نکات سلامت به دانش آموزان آموزش داده شود.
 
ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و تامین صابون مایع مدارس
 
وی افزود: امروزه کنترل و نظارت بهداشت محیط مدارس نیز در دستور کار است به عنوان مثال به مدارس توصیه کرده‌ایم تمیز کردن دستگیره در‌ها که بچه‌ها بیشتر با آن در ارتباط هستند و ضد عفونی کردن سرویس بهداشتی و تامین صابون مایع برای سرویس‌های بهداشتی را انجام دهند.مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین کنترل نظارت اصول بهداشتی مواد غذایی قابل عرضه در پایگاه‌های تغذیه و آموزش‌های پیشگیرانه نیز از مدارس خواسته شده است.
 
وی در ادامه توصیه‌هایی برای دانش آموزان به منظور پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی داشت و گفت: توصیه می‌شود دانش آموزان هنگام عطسه و سرفه حتما جلوی دهان خود را بگیرند، مرتب دستهایشان را با آب و صابون بشویند و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند. ما این آموزش‌ها را از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم
 
دانش‌آموزان در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به مدرسه نروند/مشکلی بابت غیبت‌ها وجود ندارد
 
ضیاءالدینی همچنین توصیه‌ای به خانواده‌ها داشت و عنوان کرد: به خانواده‌ها تاکید کردیم اگر فرزندشان دچار تب یا علائم سرماخوردگی شد تا بهبودی کامل به مدرسه نیاید. هیچ مشکلی به لحاظ غیبت از سوی مدرسه وجود ندارد و به مدیران مدرسه تاکید کردیم که با والدین همکاری کنند تا در پیشگیری از کرونا ویروس با همکاری همه مردم موفق شویم.
 
برنامه آموزش و پرورش برای توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مدارس
 
مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مردم به شایعات توجه نکنند، زیرا این بیماری نیز با پیشگیری قابل کنترل است، در پاسخ به پرسشی درباره توزیع ماسک و وسایل ضد عفونی کننده در سطح مدارس گفت: تصمیماتی در این زمینه گرفته شده و هر قسمت آموزش و پرورش وظیفه‌ای در این زمینه بر عهده خواهد داشت.
وی اضافه کرد: امروز (شنبه) نیز کمیته‌ای در این باره تشکیل می‌شود. در استان‌ها برای امور سلامت و تامین وسایل و مایحتاج بهداشتی، چون صابون مایع بودجه گذاشته شده و خود مدارس قرار است این تجهیزات را در صورت نیاز خریداری کنند.
 
 
مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هفته گذشته جلساتی در قالب ویدئو کنفرانس با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، مدیران کل و معاونین و روسای آموزش و پرورش برگزار و موارد لازم اطلاع رسانی شده است گفت: نکات بهداشت فردی و جمعی در سایت معاونت تربیت بدنی نیز بارگذاری شده و استان‌ها می‌توانند از دستورالعمل‌ها و پوستر‌های بهداشتی آماده شده استفاده کنند.
 
هیچ مورد مشکوکی به کرونا در مدارس نداشتیم
 
وی ضمن اعلام اینکه هیچ مورد مشکوکی به کرونا در مدارس نداشتیم گفت: اگر هم مواردی وجود داشته باشد باید وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی کنند ما امر آموزش و پیشگیری را بر عهده داریم.
 
ضیاءالدینی در پایان تأکید کرد که خانواده‌ها نگران نباشند چرا که تجربه آنفولانزای پرندگان را نیز در سال ۸۸ داشتیم و توانستیم بحران را پشت سر بگذاریم.
 

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

افزایش حقوق سربازان / جزئیات افزایش حقوق سربازان در سال 1399
بازديد : 37

افزایش حقوق سربازان در سال 1399 - خبرینو

افزایش حقوق سربازان :

رئیس اداره سرمایه انسانی سردار موسی کمالی ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات افزایش 18 درصدی حقوق سربازان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی در گفت وگو با ایسنا درباره جزئیات افزایش حقوق سربازان گفت: امسال با پیگیری‌های انجام شده حقوق سربازان نیز افزایش داشته و حدود ۱۸ درصد به نسبت سال قبل به رقم آن افزوده شد .

 

 

وی با بیان اینکه افزایش حقوق از اول اردیبهشت ماه برای سربازان اعمال شد، افزود:  حق عائله‌مندی سربازان متأهل نیز همچون کارمندان دولت حدود ۱۷۱ هزار تومان به عنوان حق همسر و ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر فرزند به سربازان متأهل تعلق می‌گیرد.

کمالی درباره اینکه آیا معوقات فروردین ماه سربازان پرداخت شده یا خیر نیز گفت: برابر پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم؛ معوقات حقوق فروردین ماه سربازان همراه با حقوق جدید اردیبهشت ماه به حسابشان واریز شده است.

کمالی با بیان اینکه حقوق سربازان وظیفه برابر قانون باید حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح باشد، گفت: امسال حداقل حقوق کارکنان پایور یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۶۰۰ تومان است که ۶۰ درصد آن برابر یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۶۰ تومان و ۹۰ درصد آن حدوداً معادل یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان است که این مبلغ با توجه به درجه سربازان با آنان تعلق می‌گیرد و بر این اساس فردی با درجه سرباز یا ناوی معادل ۶۰ درصد و فردی با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک معادل ۹۰ درصد این مبلغ را دریافت خواهد کرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه در حال حاضر سربازان متأهل تحت پوشش کمیته امداد به طور ۱۰۰ درصدی شامل این مقررات می‌شوند، گفت: بر این اساس سرباز متاهلی که خودش یا والدین‌شان تحت پوشش کمیته امداد باشند اگر با درجه سرباز یا ناوی به خدمت اعزام شود یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۶۰ تومان حقوق خواهد داشت و به همین ترتیب این مبلغ برای سربازان با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک به یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در مورد سربازان مجرد تحت پوشش کمیته امداد این رقم به میزان ۷۰ درصد محقق شده است، گفت: بر این اساس سرباز یا ناوی ۷۸۷ هزار تومان حقوق داشته و سربازی با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک نیز یک میلیون و ۱۸۱ هزار تومان حقوق دارد.

 

 

 

 

کمالی با اشاره به حقوق سربازان در مناطق عملیاتی، یعنی مناطق ۱۸ ماه خدمت گفت: در این مناطق کمترین میزان حقوق برای سرباز یا ناوی در بالاتر از سطح گردان ۴۷۲ هزارتومان و از سطح گردان و پایین‌تر از آن ۵۶۲ هزار تومان است و حداکثر آن نیز برای سربازان با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک دربالاتر از سطح گردان ۷۰۸ هزار تومان و از سطح گردان و پایین‌تر از آن ۸۴۴ هزار تومان است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره حقوق سربازان مناطق مناطق نوع ۲ که خدمت در آنها ۱۹ ماه است، گفت: حداقل حقوق برای این سربازان با درجه سرباز یا ناوی ۳۹۳ هزار تومان و حداکثر آن نیز با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک ۵۹۰ هزار تومان است.

به گفته کمالی حقوق سربازان دیگر مناطق با طول مدت ۲۱ ماه خدمت نیز حداقل ۲۲۵ هزار تومان برای سرباز یا ناوی و حداکثر ۳۳۷ هزار و ۶۰۰ تومان برای ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک است.

وی با بیان اینکه حق تأهل و فرزند به این مبالغ افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: از مبالغ ذکر شده، معادل یک درصد بابت بیمه عمر و حوادث، ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان بیمه تکمیلی و هزینه بهداشت و درمان کسر خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره حقوق سربازان امریه نیز گفت: این مبالغ برای تمام سربازان است و حقوق سربازان امریه نیز از آن تبعیت خواهد کرد.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

شرایط وام ازدواج فرزندان جانبازان در سال 99 / کمک هزینه ازدواج ایثارگران
بازديد : 48

شرایط وام ازدواج فرزندان جانبازان- خبرینو

شرایط وام ازدواج فرزندان جانبازان :

در این مقاله درباره شرایط وام ازدواج فرزندان جانبازان توضیحاتی ارائه میدهیم که قابل ذکر است این شرایط مربوط به سال 98 می باشد

کمک هزینه ازدواج ایثارگران

شرایط وام ازدواج فرزندان جانبازان در ماده۴۹ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران ، دستگاه‌های اجرایی را موظف کرده برای مساعدت در امر ازدواج خانواده شاهد، آزادگان، جانبازان و فرزندان آنان برای یک نوبت هدیه ازدواج  را به میزان دوبرابر پرداخت کنند. لذا پرداخت هدیه ازدواج در دستگاه‌های اجرایی برای ایثارگران و فرزندان آنان دو برابر سایرین تعیین شده است. پرداخت هدیه ازدواج تمام ایثارگرانی که در دستگاههای دولتی شاغل نیستند، بر عهده بنیاد شهید است.
هدیه ازدواج به جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی و سابقه اسارت پرداخت خواهد شد. بنابراین تمام ایثارگرانی که از تاریخ تصویب قانون جامع کمک‌هزینه ازدواج را برابر مواد قانون جامع دریافت نکرده‌اند، می‌توانند مطالبات قانونی خود را از دستگاه‌های مربوطه تقاضا کنندو از محل دیون قابل پرداخت است .

 

 

 

 

ماده 49 و 50 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران

ماده۴۹ـ دستگاههای اجرائی مشمول این قانون موظفند برای مساعدت در امر ازدواج خانواده شاهد، آزادگان، جانبازان و فرزندان آنان برای یک نوبت هدیه ازدواج موضوع مفاد قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحیه‌های بعدی آن را به میزان دو برابر پرداخت نمایند

تبصره ـ پرداخت هدیه ازدواج به مشمولان این ماده که تحت پوشش دستگاههای اجرائی نیستند به عهده بنیاد است.

وام ازدواج ایثارگران

ماده۵۰ ـ تسهیلات بانکی (وام) بابت مساعدت در امر ازدواج خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان برای یک نوبت به میزان دو برابر ضوابط بانکی از سوی شورای پول و اعتبار به صورت قرض‌الحسنه تعیین می‌گردد.برای مثال وام ازدواج در سال 1397 برای افراد غیر ایثارگران 15میلیون تومان تعیین شده  و برای ایثارگران 30میلیون تومان .

چه خدماتی به خانواده های شهدا و جانبازان ارائه می کنید؟

خدمات ما زیاد و در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، حوزه تعاون یا معیشت، توانمندسازی یا ایجاد اشتغال، بخش مددکاری، بخش عمران و مسکن و تشهیلات خرید مسکن، اجتماعی و فرهنگی، هنری است.در حوزه های بهداشت و درمان، آن عده از عزیزانی که شاغل هستند تحت پوشش بیمه محل کارشان قرار می گیرند ولی برای غیر شاغلین، بیمه پایه، بیمه مکمل و مضاعف و بیمه ایثارگری که در واقع همان بیمه طلایی است، داریم. علاوه بر این مراکز درمانی مجهز بیمارستانهای ساسان، بقیه الله، خاتم الانبیاء داریم که استفاده می کنند.
لوازم پزشکی اعم از مصرفی و غیر مصرفی دراختیار جانبازان متقاضی قرار می گیرد. به عنوان مثال جانبازان قطع نخاعی که نیاز به ویلچر دارند، آنرا در اختیارشان می گذاریم.

 

 

برای درمان، جانبازان را به خارج از کشور هم اعزام می کنید؟

جانبازانی که نیاز به اعزام به خارج دارند و اگر کمیسیون های تخصصی تشخیص دهند به خارج از کشور اعزام می شوند. البته ما اخیرا هماهنگی های را انجام دادیم تا از متخصصان خارج از کشور برای درمان جانبازان به داخل کشور دعوت می کنیم تا با استفاده از مراکز درمانی ما در همین داخل کشور به درمان بپردازند.

اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان، سید فاضل حیدری بلوکی طی نشستی که درآستانه روز ملی ازدواج در اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: کمک هزینه ازدواج از جمله ده ها خدمات سازمان تامین اجتماعی است که به بیمه شدگان واجد شرایط که برای نخستین بار تشکیل خانواده می دهند، پرداخت می شود و مبلغ آن معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق فرد بیمه شده است.به گفته حیدری، مزد یا حقوق متوسط هر بیمه شده از تقسیم کردن مجموع حقوق دریافتی بیمه شده در دوسال قبل از ازدواج که بر مبنای آن از وی حق بیمه کسر شده است، بر عدد 24 به دست می آید.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که مبلغ کمک هزینه ازدواج محاسبه شده از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج کمتر باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می یابد.وی شرایط پرداخت این کمک هزینه به بیمه شدگان را در چهار بند عنوان کرد و گفت:  نخستین شرط آن است که بیمه شده برای نخستین ازدواج خود، متقاضی بهره مندی از این تسهیلات باشد. دوم اینکه عقد ازدواج از نوع دایم بوده و در دفاتر رسمی به ثبت رسیده باشد.

کارکنان شاغل مذکور در قوانین فوق الاشاره هنگام بازنشستگی ، ازکارافتادگی یا فوت در مقابل کلیه سوابق خدمت دولتی به ازای هر سال خدمت‌معادل یک ماه آخرین حقوق و فوق‌العاده‌های دریافتی که ملاک کسور بازنشستگی است به عنوان پاداش پایان خدمت پرداخت می‌شود.

- کمک هزینه ازدواج در مورد ازدواج دائم خود و فرزندان مستخدمین شاغل، بازنشسته از کار افتاده و متوفی فقط یک‌بار حسب مورد.

توجه: بر اساس دستورالعمل صادره از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور کمک هزینه ازدواج دائم فرزندان ( تا سه فرزند ) پرداخت می شود.

‌ماده 8 - تبصره (3) ماده (3) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 1370.6.13 موضوع اعطاء دو گروه بالاتر در مورد مستخدمینی‌که به سبب انجام وظیفه فوت و یا ازکارافتاده شده و یا بشوند نیز لازم‌الاجراء است.

 

 



‌ماده 9 - مستخدمین موضوع مواد (143) و (144) قانون استخدام کشوری که در یکی از مؤسسات دولتی مستثنی شده از قانون استخدام کشوری‌خدمت می‌نمایند تابع قانون نظام هماهنگ پرداخت و قوانین اصلاحی آن باشند، هنگام بازنشستگی یا فوت و یا ازکارافتادگی، معدل تمامی حقوق و‌مزایای دریافتی آنان که ملاک کسور بازنشستگی است.در دو سال آخر خدمت مبنای حقوق بازنشستگی یا وظیفه خواهد بود.

‌ماده 10 - این قانون در مورد کلیه مشمولین مندرج در ماده (1) قانون نظام هماهنگ بازنشستگی و وظیفه و تبصره‌های آن مصوب 1373.6.23 که‌بازنشسته، فوت و یا ازکارافتاده شده و یا می‌شوند از تاریخ 1379.1.1 لازم‌الاجراء می‌باشد و هر گونه قوانین و مقررات مغایر از تاریخ تصویب این‌قانون لغو می‌گردد.

‌تبصره - قسمت اول ماده (7) موضوع پاداش پایان خدمت در مورد کارکنانی که از 1379.1.1 بازنشسته، فوت و یا ازکارافتاده شده یا می‌شوند‌لازم‌الاجراء می‌باشد.

‌ماده 11 - بار مالی ناشی از اجراء این قانون از محل کسور بازنشستگی مربوطه و سرمایه‌گذاری و سود سپرده‌گذاری‌های کسور بازنشستگی‌مشترکین (‌اعم از موجودیهای صندوق، بدهیهای دولت و مازاد طراز مثبت صندوق) از سوی صندوق‌های ذی ربط و سایر منابع زیر تأمین خواهد شد:

- بندهای (‌د) و (ه) ماده (3) قانون برنامه سوم توسعه.

- بند (ه) تبصره (4) و قسمت دوم بند (ی) تبصره (10) قانون بودجه سال1379 کل کشور.

- قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت و اصلاحیه آن مصوب 1375.2.26 و 1376.9.16.

- ردیف‌های حقوقی به جای مانده کارکنانی که بازنشسته، فوت و یا ازکارافتاده می‌شوند، در سال مربوطه از طریق برگشت به خزانه دولت.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 13
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: شرکت ایده وب پرشیا و ترجمه شده توسط : شرکت ایده وب پرشیا